ספרי החדש יצא לאוויר העולם

שלום לכולם, פוסט ההשקה של הבלוג המתחדש שלי "קו החזית" מצטלב עם השקת ספרי החדש "טרור בין מיתוסים למציאות".   במטרה להנגיש את נושא הטרור לאדם מן השורה, התחלתי לפני חמש שנים בכתיבת ספר על טרור המבוסס על מחקרים אבל מציג את נושא הטרור באופן נעים לקריאה בשעות הפנאי.  סוף סוף לאחר "היריון" ארוך הוא יצא לאור.  כולכם מוזמנים לרכוש אותו ולהנות מספר על נושא שמעסיק את כולם אבל רק מעט מבינים בו. ניתן לרכוש אותו און ליין בקישור הבא:  http://www.resling.co.il/book. asp?book_id=1097   

ישראל מדינה מוכת טרור? כנסו לפרופורציה



ישראלים רבים מרגישים, בצדק, שישראל היא מדינה מוכת טרור. תחושה זו יש לה על מה לסמוך, לא חולפת שנה בה לא מתבצעות בישראל התקפות טרור מצד ארגוני הטרור הפלסטיניים, חיזבאללה או אנשים ללא שיוך ארגוני. אולם, התחושה כי ישראל היא מדינה שסובלת הכי הרבה מהתקפות טרור אינה מדויקת ומושפעת מכך שהתקפות הטרור נוגעות לנו ומתרחשות קרוב לביתנו.
כאשר בוחנים את מספר התקפות הטרור בכל מדינה בשלושת המקומות הראשונים נמצאות עיראק עם מעל 16,000 התקפות טרור ולאחריה בפער גדול פקיסטן והודו. מדינת ישראל נמצאת "רק" במקום העשירי ברשימה הלא מכובדת של מדינות בהן מספר התקפות הטרור המתועדות הוא הגדול ביותר עם כמה אלפים בודדים של התקפות טרור, כאשר לפניה ברשימה קולומביה, אפגניסטן, פרו, אל-סלבדור, בריטניה והפיליפינים ותחתיה ברשימה, בפער קטן, ספרד טורקיה ותאילנד.
מבחינת מספר ההרוגים, יחסית מצבינו טוב עוד יותר, ישראל עומדת במקום ה- 29. עיראק במקום הראשון עם מעל 46,000! הרוגים ולאחריה בפער גדול הודו ופקיסטן (ראו מפה). בישראל לעומת זאת נהרגו כמה אלפים בודדים בלבד (הנתונים מתייחסים לשנים 1970-2014).
אם כן ישראל מוכת טרור אבל אינה ממוקמת בצמרת רשימת המדינות מוכות הטרור. האם זה מנחם אותנו כישראלים שישנן מדינות רבות הסובלות יותר מאיתנו (או בערך כמונו)? נראה שלא אבל קצת פרופורציה לא מזיקה.
מוזמנים לשתף

דר' עוגן גולדמן
מרצה וחוקר בתחום היחסים הבין לאומיים וטרור
ליצירת קשר והזמנת הרצאות terrorknowledge@gmail.com 
        הנתונים מתבססים על בסיס הנתונים הגלובלי על טרור GTD, תודה לחגי רוט בהכנת המפה, אין להעתיק או להשתמש לצרכים מסחריים במפה זו ללא רשות בכתב מהמחבר.












תגובות

  1. https://www.conservapedia.com/Nazism_at_Arab_Palestinians

    Nazism at Arab "Palestinians"

    Not just in the 1930's/40's but today.

    גזענות ערבית: נאציות אצל ערבים. "פלסטינאים". לא רק בשנות ה30 וה40... אלא גם כיום.
    العنصرية العربية: النازية بين العرب. "الفلسطينيون". ليس فقط في الثلاثينيات والأربعينيات ... ولكن أيضًا اليوم.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה