ספרי החדש יצא לאוויר העולם

שלום לכולם, פוסט ההשקה של הבלוג המתחדש שלי "קו החזית" מצטלב עם השקת ספרי החדש "טרור בין מיתוסים למציאות".   במטרה להנגיש את נושא הטרור לאדם מן השורה, התחלתי לפני חמש שנים בכתיבת ספר על טרור המבוסס על מחקרים אבל מציג את נושא הטרור באופן נעים לקריאה בשעות הפנאי.  סוף סוף לאחר "היריון" ארוך הוא יצא לאור.  כולכם מוזמנים לרכוש אותו ולהנות מספר על נושא שמעסיק את כולם אבל רק מעט מבינים בו. ניתן לרכוש אותו און ליין בקישור הבא:  http://www.resling.co.il/book. asp?book_id=1097   

מדינה קטנה מתחמקת מצרה


"מדינה קטנה מתחמקת מצרה
בעולם כל כך קשה 
להתבלט זה לא יפה 
נתחבא כאן ולנצח לא נצא "

זהו הפזמון בשירה של להקת כוורת משנת 1975, שנדמה כי מדבר הוא במדינת ישראל הקטנה המאוימת תדיר. בפוסט הקודם הראיתי כי ישנן מדינות לא מעטות הסובלות מטרור יותר מאשר ישראל. אולם, נתונים אלו חלקיים ומטעים במידה מסוימת.

ישראל היא מדינה קטנה מאד, יחסית למדינות האחרות מוכות הטרור, ומחקרים מצביעים על כך שיש קשר בין גודל האוכלוסייה למספר התקפות הטרור. לפיכך, משמעות איום הטרור נמדדת גם יחסית לגודל האוכלוסייה. ישראל נמצאת במקום החמישי במספר התקפות הטרור לנפש ובמקום ה-15 במספר ההרוגים לנפש בממוצע רב-שנתי. לשם המחשה, כמעט בכל השנים, יחס מספר הרוגים לגודל האוכלוסייה היה גבוה יותר מאשר בשלושת המדינות בהן מספרם המוחלט של ההרוגים היה הגבוה ביותר בעולם (ראה גרף).

בהתחשב בכך שישנן קרוב ל-200 מדינות בעולם, מיקומה של ישראל גבוה מאד. בנוסף, מתוך קבוצת ההתייחסות של ישראל במערכת הבין-לאומית – מדינות דמוקרטיות ומפותחות כלכלית, אין הרבה מדינות מוכות טרור כמוה (ראה מפה בפוסט הקודם).

לבסוף, מדינת ישראל היא גם אחת מארבע המדינות היחידות בעולם שבהן התרחשו התקפות טרור ברציפות לאורך כל שנות המדידה (לפחות התקפה אחת בשנה 1970-2014) האחרות הן ארצות הברית, יוון ולבנון.

לפיכך, מדינת ישראל היא אכן מוקד טרור עולמי, למרות שישנן מדינות בהן היקף התקפות הטרור גדול יותר.


תגובות