ספרי החדש יצא לאוויר העולם

שלום לכולם, פוסט ההשקה של הבלוג המתחדש שלי "קו החזית" מצטלב עם השקת ספרי החדש "טרור בין מיתוסים למציאות".   במטרה להנגיש את נושא הטרור לאדם מן השורה, התחלתי לפני חמש שנים בכתיבת ספר על טרור המבוסס על מחקרים אבל מציג את נושא הטרור באופן נעים לקריאה בשעות הפנאי.  סוף סוף לאחר "היריון" ארוך הוא יצא לאור.  כולכם מוזמנים לרכוש אותו ולהנות מספר על נושא שמעסיק את כולם אבל רק מעט מבינים בו. ניתן לרכוש אותו און ליין בקישור הבא:  http://www.resling.co.il/book. asp?book_id=1097   

התקפת הטרור בסנט. פטרסבורג - דאע"ש או צ'צנים?


רוסיה היא אחת המדינות שסבלה ממספר גבוה של הרוגים מהתקפות טרור בעשורים האחרונים (ראה מפה בפוסט). התקפת הטרור אתמול בסנט. פטרסבורג הייתה אחת הגדולות שידעה רוסיה בשנים האחרונות.  העיתוי של ההתקפה מעניין ולא ברור אם היא התרחשה באופן מכוון, כאשר נשיא רוסיה פוטין שהה בעיר. אף אחד לא נטל אחריות על ההתקפה, דבר המשאיר פתח לגרסאות שונות לגבי זהות המבצעים.
בתחילה הודיעו הרשויות ברוסיה כי אילו דאע"שאו בדלנים צ'צ'ניים (שגם הם מוסלמים). לכל אחת מהאפשרויות האלו משמעות פולטית ברוסיה. אם זו התקפה של דאע"ש היא נובעת מהמעורבות הרוסית בסוריה והדבר יפגע פוליטית בפוטין. אולם, אם אילו צ'צ'נים הלגיטימיות של המשטר דווקא תעלה בגלל האיום הבדלני. 
יש לכך תקדימים. בספרד הפסיד ראש הממשלה בבחירות בגלל התקפת טרור. בהתקפות על רכבות מדריד בשנת 2004, שהתרחשו בזמן הבחירות, נוצר מאבק גרסאות בן ראש הממשלה לאופוזיציה, מי ביצע את ההתקפות בהן נהרגו למעלה מ-200 בני אדם. ראש האופוזיציה טען שזה ארגון טרור אסלאמי שפעל בגלל מעורבות ספרד בעיראק ואילו ראש הממשלה טען כי זהו ETA, הארגון הבדלני הבאסקי.  אכן התברר שאילו טרוריסטים מוסלמים ובגלל זה ראש הממשלה הפסיד בבחירות.
ישנה אפשרות שלישית שלא דובר בה והיא שאלו צ'צ'נים חברי דאע"ש. צ'צ'נים רבים חברים בדאע"ש והם נחשבים לאכזריים מבין פעילי הארגון. חברותם בארגון הייתה אחד המניעים של רוסיה להתערבותה במלחמת האזרחים הסורית. לפיכך, הסתפקה ההודעה הרשמית הרוסית העדכנית מהבוקר בהודעה מעורפלת ולפיה "אילו פעילים אסלאמיים".  

תגובות