ספרי החדש יצא לאוויר העולם

שלום לכולם, פוסט ההשקה של הבלוג המתחדש שלי "קו החזית" מצטלב עם השקת ספרי החדש "טרור בין מיתוסים למציאות".   במטרה להנגיש את נושא הטרור לאדם מן השורה, התחלתי לפני חמש שנים בכתיבת ספר על טרור המבוסס על מחקרים אבל מציג את נושא הטרור באופן נעים לקריאה בשעות הפנאי.  סוף סוף לאחר "היריון" ארוך הוא יצא לאור.  כולכם מוזמנים לרכוש אותו ולהנות מספר על נושא שמעסיק את כולם אבל רק מעט מבינים בו. ניתן לרכוש אותו און ליין בקישור הבא:  http://www.resling.co.il/book. asp?book_id=1097   

11 עובדות על פיגועי 11 בספטמבר 2001

לפני 18 שנה התרחשה התקפת הטרור הקטלנית ביותר המתועדת בהיסטוריה. יומיים לפני ציון יום השנה להלן 11 עובדות על התוקפים והקורבנות של התקפת הטרור המפורסמת:
1.      4 מטוסי נוסעים נחטפו ורוסקו על מגדלי התאומים (מרכז הסחר העולמי) הפנטגון (משרד ההגנה האמריקאי) ומטוס רביעי רוסק בשדה פתוח בדרכו לבית הלבן.
2.      מרגע התנגשות המטוס הראשון במגדל הצפוני ועד שהמגדלים קרסו, כולל ריסוק הטיסות על הפנטגון וטיסה 93 בשדה פתוח, עברו בסך הכל שעה ו-42 דקות.  
3.      בזמן זה נהרגו 2,977 בני אדם.
4.      מספר החוטפים 19.
5.      גיל ההרוגים מ-2 ועד ל-85 וכ-75% מתוכם היו גברים.
6.      עד היום זוהו בוודאות רק כ- 60% משרידי ההרוגים במגדלי התאומים.

7.    7. בטיסה 93, שנחטפה במטרה להתרסק על הבית הלבן, הנוסעים נאבקו בחוטפים וככל הנראה זו הסיבה שהמטוס רוסק בשדה פתוח בשנקסוויל ולא על היעד המקורי.
   8.      התקפת טרור זו הייתה בסך הכל התקפת הטרור הרביעית של ארגון אל-קאעידה והתקפת הטרור הראשונה של הארגון מחוץ לחצי האי ערב או מזרח אפריקה הסמוכה לו.
   9.      עלות התכנון וההוצאה לפועל של התקפת הטרור מוערכת בכחצי מליון דולר.
  10.  ההפסד הכלכלי המיידי, בטווח של מספר שבועות, כתוצאה מהתרסקות מגדלי התאומים מוערך בכ- 123 מיליארד דולר.  
  11.  60 מיליארד דולר נזק למתחם מגדלי התאומים וסביבתו.

רוב הנתונים נלקחו מתוך:
September 11 Terror Attacks Fast Facts CNN Library Updated 1815 GMT (0215 HKT) September 2, 2019.
שאר הנתונים נשלפו מתוך מאגר הנתונים של GTD 



תגובות