ספרי החדש יצא לאוויר העולם

שלום לכולם, פוסט ההשקה של הבלוג המתחדש שלי "קו החזית" מצטלב עם השקת ספרי החדש "טרור בין מיתוסים למציאות".   במטרה להנגיש את נושא הטרור לאדם מן השורה, התחלתי לפני חמש שנים בכתיבת ספר על טרור המבוסס על מחקרים אבל מציג את נושא הטרור באופן נעים לקריאה בשעות הפנאי.  סוף סוף לאחר "היריון" ארוך הוא יצא לאור.  כולכם מוזמנים לרכוש אותו ולהנות מספר על נושא שמעסיק את כולם אבל רק מעט מבינים בו. ניתן לרכוש אותו און ליין בקישור הבא:  http://www.resling.co.il/book. asp?book_id=1097   

או"ם שמום - האו"ם וישראל

השבוע נפתח מושב האו"ם שנתניהו אמור היה להופיע בו אולם לאור המצב הפוליטי הסבוך בישראל הוא ביטל את השתתפותו. לכבוד פתיחת מושב עצרת האו"ם כמה עובדות על האו"ם בכלל והאו"ם וישראל בפרט
1.      באו"ם חברות 193 מדינות.
2.      האו"ם הוא גלגלו חדש של ארגון בין לאומי שקדם לו בשם חבר הלאומים.
3.      האו"ם הוקם בשנת 1945.
4.      עד 1951 היה מושב האו"ם בלֵיק-סָאקסֶס ליד ניו-יורק. כיום ממוקמים בנייני האו"ם בניו-יורק.
5.      סין הצטרפה רק בשנת 1971.
6.      ארגון האומות המאוחדות גילה נכונות להקמת מדינת ישראל על-פי תכנית החלוקה, בחלטה שהתקבלה בכ"ט בנובמבר 1947,
7.      מזה חמישה עשורים ישראל הייתה מנועה מייחוס לקבוצה אזורית באומות המאוחדות. באפריל 2000 היא הוכנסה לקבוצה האזורית המערבית על בסיס זמני עד שתוכל להצטרף לקבוצה האסיאתית.
8.      אחד התקדימים המשפטיים הבחשובים במשפט הבין אומי שעיקרו אומר שלאו"ם י אישיות משפטית, כלומר שהוא יכול לתבוע ויכולים לתבוע אותו לדין יוסד בעקבות רצח הרוזן ברנדוט שהיה שליח האו"ם לסכסו הישראלי ערבי במלחמת העצמאות. האו"ם בקש לתבוע את ישראל אולם ישראל לא הייתה חברה באו"ם והאו"ם אינו מדינה כלך שהייתה לו בעיה לתבוע את ישראל. אולם בית הין הבין לאומי קבע תקדים כי לאו"ם זעות לתבוע כל מדינה בעולם כיוון שיש לו אישיות משפטית.

9.      החלטה 242 - לאחר סיום מלחמת ששת הימים דרשו מדינות ערב לכנס בדחיפות את מועצת הביטחון של האו"ם, בתקווה שיצליחו לאלץ את ישראל לסגת מהשטחים שכבשה. לאחר דיונים ארוכים, אימצה המועצה את החלטה 242, שהתבססה על הצעה בריטית בתמיכת ארה"ב. הסעיפים העיקריים בהחלטה קראו:
10.  לנסיגה של כוחות מזוינים ישראליים משטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים.
11.   לשימת קץ לכל טענות לוחמה או מצבי לוחמה וכיבוד ריבונותה, שלמותה הטריטוריאלית ועצמאותה המדינית של כל מדינה באזור וזכותה לחיות בשלום, בתוך גבולות בטוחים ומוכרים, חופשית מאיומים או ממעשים של שימוש בכוח.
12.  החלטה 338 - החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 338 קראה לביצוע החלטת מועצת הביטחון 242, ולפתיחת מו"מ בין הצדדים הנוגעים בדבר, בחסות נאותה, שמטרתו לכונן שלום צודק ובר קיימא במזה"ת.
13.  החלטה 3379  - ב-10 בנובמבר 1975 קיבלה העצרת הכללית של האו"ם את החלטה 3379, הקובעת כי "ציונות היא צורה של גזענות ואפליה גזעית". ההחלטה הייתה חלק מסדרת פעולות דיפלומטיות אנטי-ישראליות מצד בריה"מ ומדינות ערב, שכללו ניסיון כושל לסלק את ישראל מהאו"ם, שיתוף אש"ף במגעים עם האו"ם והקמת ועדה לשמירת זכויות העם הפלסטיני. בנאום התגובה שלו להחלטה, קם שגריר ישראל באו"ם, חיים הרצוג, וקרע לגזרים את נוסח ההחלטה.
14.  רשמית מועצת הביטחון שווה במעמדה לשאר גופי האו"ם אולם בפועל היא הגוף המרכזי שעוסק בשמירת השלום במסגרת האו"ם. גוף זה הוא גם החזק במוסדות האו"ם. החברות במועצת הביטחון מוגבלת  וכוללת חברות של חמש חברות קבועות הנקראות P-5 ארה"ב, רוסיה, בריטניה, צרפת וסין. לחמשת החברות האלו יש זכות ווטו על כל הצעה שמועלת להצבעה במועצת הביטחון. בנוסף לחברות אלו ישנן עוד עשר חברות לא קבועות (בתחילה היו רק עוד 6).
15.  הסמכות המשמעותית ביותר שיש למועצת הביטחון היא היכולת לאכוף את החלטותיה בכח ולדאוג באמצעים אלימים להגנה על שלום העולם, זאת על פי פרק 7 למגילת האו"ם.

תגובות