ספרי החדש יצא לאוויר העולם

שלום לכולם, פוסט ההשקה של הבלוג המתחדש שלי "קו החזית" מצטלב עם השקת ספרי החדש "טרור בין מיתוסים למציאות".   במטרה להנגיש את נושא הטרור לאדם מן השורה, התחלתי לפני חמש שנים בכתיבת ספר על טרור המבוסס על מחקרים אבל מציג את נושא הטרור באופן נעים לקריאה בשעות הפנאי.  סוף סוף לאחר "היריון" ארוך הוא יצא לאור.  כולכם מוזמנים לרכוש אותו ולהנות מספר על נושא שמעסיק את כולם אבל רק מעט מבינים בו. ניתן לרכוש אותו און ליין בקישור הבא:  http://www.resling.co.il/book. asp?book_id=1097   

לוחמת ידע רוסית ואמריקאית - למה?







לאחרונה לוחמת הסייבר מופיעה הרבה בחדשות בארץ ובעולם. אמנם היא מנוהלת באופן שגרתי ברמות עצימות כאלו ואחרות אבל לרוב היא אינה מגיעה לכותרות החדשות הראשיות. מרגע שנבחר דונלד טראמפ היא הפכה להיות נושא חם בפוליטיקה האמריקאית ובחדשות העולמיות כיוון שהרוסים הואשמו, שבאמצעות לוחמת סייבר ולוחמה פסיכולוגית במרחב הסיבר, התערבו במערכת הבחירות האמריקאית ופעלו לטובתו של טראמפ בכדי שייבחר.
לדבריה של מומחית לרוסיה אלינה פוליאקובה בפודקסט בשיתוף FOREIGN POLICY ומכוןBROOKINGS כיום, רוסיה לא יכולה להתמודד עם ארצות הברית כעצמה זאת בגלל פערי עוצמה צבאיים וכלכליים. לפיכך, היא מנהלת לוחמת מידע שבו היא מאד טובה וקשה מאד לעצור אותה וכן להוכיח כי רוסיה אחראית למעשים אלו. מטרת הלוחמת המידע הזו היא לגרום לחשדנות ואיבוד אמון במערכות הפוליטיות במערב ובנוסף, להעלות ולקדם פוליטיקאים שנראים לרוסיה ככאלו שמתאימים לאינטרסים שלה. כיוון שארצות הברית מתחילה את שלביה המוקדמים (מאד) של מערכת בחירות חדשה, הנושא הזה מעסיק ויעסיק עוד את המערכת הפוליטית האמריקאית ומשום כך את מהדורות החדשות בעולם.
במקביל, וללא קשר לכך, ארצות הברית משתמשת בלוחמת סייבר נגד אירן כמוצא נח שלה מהמציאות הביטחונית האזורית המורכבת במזרח התיכון. אירן שולחת את זרועותיה ברחבי המזרח התיכון והופכת לנועזת ואלימה יותר ויותר במרחב המפרץ הפרסי. בין היתר, היא לכדה מכליות נפט ופגעה בכלי טייס אמריקניים. לאחרונה אף הואשמה על ידי ארצות הברית בתקיפה של אחד ממתקני זיקוק הנפט המרכזיים של ערב הסעודית.
בניגוד לתדמיתו של טראמפ, הוא לא מיהר לתקוף את אירן למרות שלא יכול היה להבליג לחלוטין על תקיפה של מטרות אמריקאיות. לכן, כפשרה, הורה הנשיא לנהל מתקפת סייבר נגד ההגנה האווירית האירנית, שלטענת ארצות הברית גרמה לאירנים נזק משמעותי. הצהרות דומות נשמעו מפי פקידים אמריקניים לאחר ההתקפה על מתקני הנפט בערב הסעודית לפיהם ארצות הברית שוקלת עוד מתקפת סייבר. הדבר עדיף על פני מתקפה אמריקאית באמצעים צבאיים אחרים, כיוון שהיא מאפשרת לשני הצדדים להמשיך כאילו לא באמת התרחשה מתקפה היות והמתקפה אינה רועשת וגם אין בה חדירה פיזית למרחב הריבוני של אירן.        

תגובות